Manual de utilizare al aplicatiei de E-learning


Caracteristici generale

MOODLE (Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment) – este o platformă de instruire dinamică dezvoltată multimodular sub un mediu orientat obiect. Altfel spus, Moodle este un sistem de management al cursurilor (Course Management System – CMS), un pachet software creat pentru a ajuta profesorii să realizeze cursuri online de calitate şi să coordoneze rezultatele cursantilor. Astfel de sisteme sunt uneori numite Learning Management Systems (LMS - Sisteme de coordonare/management a învăţării), Virtual Learning Environments (VLE - Medii de învăţare virtuală) sau Learning Content Management Systems (LCMS - Sisteme de management al conţinutului de învăţare).

Utilizatorii au nevoie doar de un browser (ex, IE,Google Chrome, Firefox, Safari) pentru a participa la un curs in Moodle. Moodle este un program Open Source, ceea ce înseamnă ca oricine este liber să-l downloadeze, să îl folosească, modifice şi chiar să-l distribuie (în termenii licenţei generale publice GNU - General Public License).

Moodle rulează pe platforme precum Unix, Linux, Windows, Mac OS X, Netware sau orice alt sistem care suporta PHP. Informaţia este stocată într-o singură baza de date: MySQL si PostgreSQL sunt cele mai bine suportate, dar poate fi folosit şi cu Oracle, Access, Interbase, ODBC şi altele.

Login

Pentru a putea accesa resursele aflate pe platforma Moodle, mai intai trebui sa va autentificati/logati. Accesati link-ul furnizat sau locatia unde ati instalat aplicatia, apoi dati click pe butonul “Autentificare” din partea dreapta-sus.

buton Login

Dupa accesare se deschide o fereastra noua unde trebuie sa introduceti datele dumneavoastra de autentificare.

formular Login

Management utilizatori

Metodele prin care se poate crea un cont de utilizator in cadrul acestei aplicatii sunt:

  1. cont manual (manual account)
  2. auto-inscriere pe baza email-ului
  3. auto-inscriere pe baza email-ului cu confirmarea administratorului

Cont manual (manual account)

In cazul acestei metode conturile sunt create de catre administratorii sau managerii aplicatiei, sau de catre orice alta persoana care are permisiunea de a crea utilizatori.

Linkul catre pagina de adaugare cont se afla in meniul de administrare, din partea dreapta-jos.

link adaugare cont

Dupa accesarea acestui link se va deschide o pagina ce contine un formular cu datele necesare crearii contului, ca in imaginea urmatoare:

formular add user

Username - numele pe care utilizatorul il va folosi pentru a se autentifica in aplicatie. Acesta trebuie sa fie unic si poate contine numai caractere alfanumerice si caracterele -, _ si @.

Authentication method - metoda ce va fi folosita de aplicatie pentru a verifica parola utilizatorului. In cazul de fata, metoda folosita Manual account. In cazul conturilor create de utilizatori, va fi selectata metoda "Email based self-registration"

Suspended account - daca este bifata aceasta optiune contul creat va fi suspendat, si utilizatorul nu se va putea autentifica.

Generate password and notify user - bifand aceasta optiune aplicatia va genera o parola temporara si va trimite un email catre utilizator cu pasii necesari pentru resetarea acesteia.

Password - parola folosita de utilizator pentru a se autentifica.

Force password change - daca aceasta optiune este bifata utilizatorul va trebui sa isi schimbe parola atunci cand se va autentifica

First name - numele utilizatorului

Last name - prenumele utilizatorului

Email address - adresa de email pe care utilizatorul va primi notificari din partea aplicatiei. Aceasta trebuie sa fie unica. Se poate folosi aceeasi adresa de email pentru mai multe conturi, daca este activata optiunea "Permite mai multe conturi cu aceeasi adresa de email" din setari.

Email display - seteaza cine poate vedea adresa de email a utilizatorului: orice alt participant la curs, nimeni sau oricine.

City/town - localitatea utilizatorului

Select a country - tara utilizatorului

Timezone - fusul orar al tarii utilizatorului

Description - alte informatii despre utilizator

Current picture - poza curenta a utilizatorului

Delete - daca este bifata aceasta optiune poza curenta a utilizatorului va fi stearsa atunci cand se va da save la pagina

New picture - noua poza a utilizatorului

Description - descrierea pozei (aceasta descriere apare atunci cand cursorul mouse-ului este deasupra pozei)

First name - phonetic - transcrierea fonetica a numelui

Surname - phonetic - transcrierea fonetica a prenumelui

Middle name - al doilea prenume al utilizatorului

Alternate name - nume alternativ

Optional - in aceasta sectiune pot fi trecute date precum id-ul de yahoo messenger, skype, adresa site-ului web, numarul de telefon etc.

Alte campuri - aceasta sectiune contine campurile aditionale adaugate de catre administrator (adresa, judet, cnp, profesia, specialitatea)

Pentru mai multe detalii ale fiecarei optiuni accesati help-ul acesteia (daca este disponibil) apasand butonul help sau puteti consulta documentatia intregii pagini.

footer

Auto-inscriere pe baza email-ului

In cazul acestei metode, conturile sunt create de catre utilizatori. Pagina de creare a contului poate fi accesata dand click pe butonul "Creeaza cont" de pe pagina de autentificare.

creaza cont button

Formularul ce trebuie sa fie completat pentru a crea cont este cel din imaginea urmatoare:

formular creare cont

Dupa ce se completeaza acest formular, utilizatorul va primi pe adresa de email furnizata, un email cu un link de confirmare a contului.

Auto-inscriere pe baza email-ului cu confirmarea administratorului

Aceasta metoda contine aceeasi pasi ca si in cazul metodei "Auto-inscriere pe baza email-ului", diferenta constand in faptul ca administratorul este cel care va confirma contul, nu utilizatorul.

Management roluri

Managerierea rolurilor poate fi facuta de catre administrator din Site administration->Users->Permissions->Define roles.

definire roluri tab definire roluri

Tab-ul "Manage roles" contine o lista cu rolurile existente in aplicatie si permite administratorului sa editeze capabilitatile fiecarui rol sau sa creeze unul nou.

Pentru a crea un rol nou, dati click pe butonul "Add a new role" din tab-ul "Manage roles"

buton adaugare rol

Daca doriti, puteti folosi un rol sau un arhetip existent, sau puteti incarca un rol presetat. Dupa aceea dati click pe butonul "Continue"

formular adaugare rol 1

-Arhetipul este un template pentru roluri;

-Arhetipul este folosit la update-uri, cand se adauga noi capabilitati implicite. Daca nu va fi selectat nici un arhetip, rolul creat nu va fi actualizat;

-Arhetipul este folosit pentru resetarea valorilor capabilitatilor. Daca nu este selectat nici un arhetip, la resetare toate capabilitatile vor fi sterse.

Pe pagina urmatoare este afisat formularul de adaugare rol.

formular adaugare rol 2

Short name - numele scurt al noului rol. Acest nume este folosit de alte pluginuri din Moodle care au nevoie sa faca referire la rol (de ex. la adaugarea de utilizatori noi dintr-un fisier sau la setarea inscrierilor printr-un plugin de inscriere)

Custom full name - numele complet al rolului

Custom description - descrierea rolului

Role archetype - selectati arhetipul cel mai apropiat de rolul pe care doriti sa il creati

Context types where this role may be assigned - bifati contextul/ contextele in care acest rol poate fi asignat

Un context este un spatiu din Moodle unde un rol poate fi asignat. De exemplu site-ul Moodle este un context si contine un alt numar de contexte. O categorie este un context in contextul site-ului, care contine propriile cursuri si sub-categorii, acestea la randul lor avand propriul context.

Un curs poate contine activitati, o banca de intrebari a categoriei cursului, care sunt de asemenea contexte. Un context poate contine mai multe contexte, iar rolurile pot fi asignate fiecarui context.

Rolurile dintr-un context parinte sunt suprascrise de cele dintr-un context copil (daca de exemplu un utilizator are rolul de manager - contextul sistem - , iar la un curs este adaugat ca si student - contextul curs -, rolul sau in acel curs va fi de student, nu manager)

Imaginea de mai jos arata cateva contexte si relationarile lor:

contexte

Allow role assignments - rolurile pe care le poate atribui

Allow role overrides - rolurile pe care le poate suprascrie (le poate schimba capabilitatile)

Allow role switches - rolurile pe care le poate avea temporar (Moodle-ul permite schimbarea rolului curent cu un alt rol - din cele selectate - pentru testarea anumitor functionalitati. Moodle-ul permite acest schimb de roluri doar daca si celalalt rol are bifata aceasta optiune pentru acest rol (rolul curent))

Tab-ul "Allow role assignments" permite setarea rolurilor ce pot asigna alte roluri, dar si lista rolurilor ce le pot asigna. De exemplu un Manager poate asigna urmatoarele roluri: Profesor, Student, Oaspete. Un Profesor poate asigna doar rolul de Student.

asignare roluri

Tab-ul "Allow role override" - seteaza ce roluri pot fi suprascrise de alte roluri. De exemplu, un profesor poate schimba capabilitatile unui Student si unui Oaspete.

role override

Tab-ul "Allow role switches - seteaza rolurile disponibile pentru comutare ale unui rol (de exemplu un profesor se poate comuta la rolul de student sau oaspete)

role switches

Adaugare/editare curs

Organizare curs (categorii)

In platforma Moodle, cursurile sunt organizate pe categorii. Categoria creata implicit este "Diverse", dar denumirea acesteia se poate schimba.

Implicit, lista de cursuri dintr-o categorie afiseaza numele cursului, profesorul si un scurt rezumat al cursului. Daca sunt mai mult de 9 cursuri, va fi afisat doar numele cursului.

Categoriile pot fi adaugate, editate, sterse din Site administration->Courses->Manage courses and categories

manageriere categorii si cursuri manageriere categorii si cursuri

Din aceasta pagina se pot administra categoriile, subcategoriile si cursurile dintr-o categorie. In partea stanga a paginii sunt listate toate categoriile si subcategoriile (daca exista), iar in partea dreapta sunt listate cusurile din categoria selectata.

In dreptul fiecarei denumiri de categorie exista meniul meniu categorii de unde se poate seta vizibilitatea categoriei (primul buton), ordinea categoriei in lista de categorii (al doilea buton), modifica setarile categoriei (al treilea buton), iar in partea dreapta a meniului este afisat numarul de cursuri din acea categorie.

Setarile care se pot face asupra unei categorii sunt:

  1. editare
  2. adaugare de subcategorie
  3. stergere
  4. asignare de roluri
  5. modificare permisiuni
  6. verificare de permisiuni
  7. adaugare de cohorte
  8. aplicare de filtre
  9. restaurare curs
setari categorii

Categoriile pot fi sortate astfel:

  1. In ordine crescatoare dupa numele categoriei
  2. In ordine descrescatoare dupa numele categoriei
  3. In ordine crescatoare dupa ID-ul categoriei
  4. In ordine descrescatoare dupa ID-ul categoriei

Pentru a crea o noua categorie, dati click pe linkul "Create new category" din partea stanga a paginii de manageriere categorii si cursuri.

creare categorie

Parent category - categoria parinte a acesteia (daca doriti sa adaugati o categorie, selectati ca parinte categoria "Top"; daca doriti de fapt sa adaugati o subcategorie, selectati categoria parinte a subcategoriei - de asemenea mai puteti adauga o subcategorie din meniul dropdown de editare al unei categorii)

Category name - numele categoriei

Category id number - id-ul categoriei de curs - acesta este folosit in cazul in care categoria este relationata cu alte sisteme externe. Daca de exemplu categoria are un nume de cod oficial, acesta poate fi trecut in acest camp, in caz contrar se lasa liber.

Description - descrierea categoriei



Formate de curs

Formatul unui curs se refera la modul de organizare al acestuia. Formatele de curs disponibile in aplicatie sunt:

  1. Weekly format
  2. Topics format - formatul implicit folosit de Moodle
  3. Single activity format
  4. Social format

1. Weekly format

Acest curs este organizat saptamana de saptamana, avand o data clara de inceput si de sfarsit. Moodle va crea automat cate o sectiune pentru fiecare saptamana a cursului, unde puteti adauga diverse activitati si resurse.

Sfat: Daca doriti ca studentii sa lucreze in acelasi timp de pe aceleasi materiale, acest format de curs este recomandat.

Observatie: Asigurati-va ca data de inceput a cursului este corecta. In caz contrar, datele saptamanilor vor fi gresite.

2. Topics format

Aceasta este versiunea implicita folosita de Moodle. In cadrul acestui format cursurile sunt organizate pe anumite subiecte, fiecare subiect avand sectiunea proprie, titlul acesteia putand fi modificata de catre profesor. Fiecare sectiune poate contine activitati, resurse, etichete

Sfat: Acest format de curs este recomandat in cazul in care cursul este orientat pe obiective si fiecare obiectiv necesita o anumita perioada de timp pentru indeplinirea lui.

3. Single activity format

Acest tip de format contine o singura sectiune si ii permite profesorului sa adauge o singura activitate la curs. Cand este selectat acest format, va aparea un meniu dropdown de unde se va selecta activitatea ce se doreste sa fie adaugata pe pagina cursului.

Observatie: acest format inlocuieste formatul SCORM din versiunile mai vechi de Moodle, permitand selectarea pachetului SCORM ca si tip de activitate.

4. Social format

Acest format contine un forum principal, listat in pagina principala a cursului. In cadrul acestui format pot fi adaugate activitati si resurse folosind block-ul de activitati sociale.



Crearea unui curs

Pentru a crea un curs, de pe pagina Home deschideti pagina categoriei unde doriti sa adaugati cursul si dati click pe butonul "Add a new course" ce va deschide o noua pagina cu configurarile necesare cursului.

buton adaugare curs

General settings

adaugare curs, sectiunea general settings

Course full name - numele complet al cursului. Acesta este afisat in lista de cursuri de pe pagina principala, in pagina de Dashboard si in rapoarte.

Course short name - numele prescurtat al cursului. Acesta apare in block-ul de navigare

navigation block

Course category - categoria cursului

Visibile - vizibilitatea cursului in lista de cursuri - cursul nu va fi vizibil pentru utilizatori in nici o lista de cursuri, cu exceptia managerilor, creatorilor de curs, profesorilor si orice utilizator care are capabilitatea de a vedea cursurile ascunse

Course start date - data de inceput a cursului. Aceasta setare are efect asupra log-urilor si datelor din sectiunile cursurilor cu format saptamanal (daca de exemplu data de inceput a cursului este 9 Octombrie 2017, titlul primei sectiuni va fi 9 Octombrie 2017 - 15 Octombrie 2017).

Aceasta setare nu afecteaza cursurile care folosesc formatul social sau pe subiecte.

Course end date - data de sfarsit a cursului. Aceasta data este folosita pentru a stabili daca acest curs va fi afisat in lista de cursuri sau nu. In cazul in care data de sfarsit a cursului a fost depasita, cursul nu va mai fi afisat in block-ul de navigare.

Aceasta data poate fi folosita de asemenea in rapoartele customizate (raportul activitatilor pe durata unui curs).

Cursantii pot accesa cursul si dupa depasirea acestei date, deci aceasta data nu restrictioneaza accesul la curs.

Course ID number - id-ul cursului - acesta este un camp alfanumeric ce este folosit pentru a face legatura cu alte sisteme externe. In general acest camp nu se completeaza.

Description

Course summary - un scurt rezumat al cursului. Acest rezumat apare pe pagina unde sunt listate cursurile, in block-ul Course/Site description si este folosit la cautare.

Course summary files - imagine atasata rezumatului. Este accesibila oricarei persoane din afara cursului, la fel ca si numele si rezumatul. Implicit sunt permise doar fisierele cu extensia png, jpg si gif, dar aceasta setare poat fi schimbata de catre administrator.

Course format

Campurile din aceasta sectiune difera in functie de formatul de curs selectat.

Format - formatul cursului

1. Topics format

course topics format

Number of sections - numarul de sectiuni

Hidden sections - aceasta setare stabileste daca sectiunile ascunse sunt afisate intr-o forma restransa sau sunt complet ascunse

Course layout - modul in care sunt afisate sectiunile (toate pe o pagina sau fiecare sectiune pe o pagina)

2. Weekly format

course weekly format

Number of sections - numarul de sectiuni

Hidden sections - aceasta setare stabileste daca sectiunile ascunse sunt afisate intr-o forma restransa sau sunt complet ascunse

Course layout - modul in care sunt afisate sectiunile (toate pe o pagina sau fiecare sectiune pe o pagina)

3. Social format

course social format

Number of discussions - numarul de discutii afisate

4. Single activity format

course single activity format

Type of activity - tipul activitatii sau al resursei care va fi folosita in acest curs

Appearance

course single activity format

Force language - limba in care va fi afisat cursul (chiar daca studentul are selectata o alta limba ca si preferinta, cursul va fi afisat in limba setata)

Show gradebook - afiseaza linkul catre catalog in block-ul de administrare

Show activity reports - permite studentilor sa isi vada raportul de activitate

Files and uploads

adaugare curs, sectiunea fisiere si incarcari

Maximum upload size - Dimensiunea maxima a fisierelor ce vor fi incarcate

Completion tracking

adaugare curs, sectiunea completion tracking

Enable completion tracking - daca aceasta optiune este activata, pot fi setate conditiile completarii activitatilor si/sau conditiile completarii cursului

Groups

adaugare curs, sectiunea groups

Group mode - modul de grupare la nivelul cursului - fara grupuri, grupuri separate sau grupuri vizibile. Optiunea selectata va fi modul de grupare implicita pentru activitatile din acest curs. Aceasta setare are efect asupra listei de participanti pe care o vad utilizatorii si cu care pot interactiona in activitati.

Force group mode - daca aceasta optiune este activata atunci modul de grupare setat la nivel de curs va fi modul de grupare implicit pentru toate activitatile din acest curs, chiar daca aceste activitati aveau un alt mod de grupare

Default grouping - daca gruparile sunt activate, aceasta setare permite stabilirea gruparii implicite pentru activitati si resurse

Role renaming

adaugare curs, sectiunea roles renaming

In cadrul acestei sectiuni se pot seta alte denumiri pentru rolurile disponibile: Manager, Teacher, Student, Guest, Authenticated user.

Dupa ce s-a creat cursul veti fi redirectat catre pagina de inscriere utilizatori la curs.



Administrare utilizatori curs

Metodele de inscriere active sunt:

  1. Inscriere manuala
  2. Cohort sync
  3. Inscriere cu confirmare

1. Inscriere manuala

Aceasta metoda permite ca utilizatorii sa fie inscrisi manual la un curs din meniul de administrare al cursului, Course administration->Users->Enrolled users.

meniu administrare curs pagina administrare utilizatori curs

In aceasta pagina sunt afisati utilizatorii inscrisi la curs, daca exista. Daca doriti sa inscrieti si alti utilizatori la curs, apasati butonul "Enrol users" si va fi afisat un modal cu utilizatorii existenti in aplicatie care nu au fost inscrisi la acest curs.

modal administrare utilizatori curs

Pentru a inscrie un utilizator la curs, din modalul afisat selectati rolul pe care doriti sa i-l atribuiti, apoi cautati utilizatorul respectiv in lista de utilizatori afisata si dati click pe butonul "Enrol"

2. Cohort sync

O cohorta este un grup de utilizatori care a fost adaugat in aplicatie sau intr-o categorie ca un intreg si care poate fi adaugat la un curs prin plugin-ul de inscriere "Cohort sync".

Doar administratorul si managerul pot folosi acest plugin.

Cohort sync se foloseste pentru inscrierea automata a membrilor unei cohorte la un curs. Daca un utilizator a fost adaugat sau sters din cohorta, el este automat adaugat/sters din lista de utilizatori a cursului.

Pentru a putea adauga o cohorta la un curs, mai intai trebuie sa adaugati metoda de inscriere prin cohorta din meniul de administrare: Course administration -> Users -> Enrolment methods

administrare metode de inscriere curs

Se va deschide o pagina cu metodele de inscriere active pentru acest curs, iar pentru a adauga metoda Cohort sync selectati aceasta metoda din campul de tip select "Add method".

adaugare metoda cohort sync

Dupa ce ati selectat aceasta metoda de inscriere veti fi redirectat catre pagina de adaugare a cohortei la curs.

adaugare cohorta la curs

Custom instance name - numele customizat al acestei instante

Active - selectati daca doriti ca aceasta metoda sa fie activa sau nu

Cohort - selectati una din cohortele existente pe care doriti sa o adaugati la acest curs

Assign role - selectati rolul pe care doriti sa il atribuiti persoanelor din cohorta

Add to group - selectati un grup din cele existente, daca doriti ca membrii din aceasta cohorta sa fie adaugati la acel grup

Pentru a vizualiza cohortele existente in aplicatie accesati pagina "Cohorts" din meniul de administrare: Site administration -> Users -> Accounts -> Cohorts

adaugare cohorta

System cohorts - in acest tab sunt afisate cohortele existente in contextul system (sunt globale si pot fi adaugate din orice categorie de curs)

cohorte din contextul system

All cohorts - in acest tab sunt afisate toate cohortele, inclusiv cele vizibile doar in aceasta categorie

toate cohortele

Add new cohort - din acest tab se poate adauga o noua cohorta

adaugare cohorta noua

Name - numele cohortei

Context - contextul in care va fi vizibila cohorta (sistem sau o anumita categorie de curs)

Cohort id - id-ul cohortei

Visibile - daca aceasta optiune este dezactivata, cohorta nu va fi disponibila pentru profesori (nu vor putea adauga aceasta cohorta la cursul lor)

Description - descrierea cohortei

Upload cohorts - din acest tab se poate incarca un fisier cu extensia .csv ce contine o lista cu cohortele care vor fi adaugate.

upload cohorts

Exemplu de continut pentru fisierul .csv:

name, idnumber, description
Class of 2019, 2019, Members of the Class of 2019
Class of 2020, 2020, Members of the Class of 2020

3. Inscriere cu confirmare

Aceasta metoda de inscriere are urmatorul workflow:

  1. Utilizatorul aplica pentru inscrierea la curs
  2. Completeaza anumite campuri standard/aditionale daca este necesar
  3. Persoana care se ocupa de cereri aproba/dezaproba cererea
  4. Utilizatorul este informat daca cererea lui a fost aprobata sau dezaprobata
  5. In cazul in care cererea a fost aprobata, utilizatorul este inscris la curs

Persoana care aproba cererile poate fi stabilita la nivel de sistem sau pentru fiecare curs in parte.

Pentru a seta utilizatorul la nivel de sistem care va primi notificari atunci cand o persoana se inscrie la un curs accesati linkul paginii de setari a plugin-ului: Site administration -> Plugins -> Enrolments -> Course enrol confirmation

upload cohorts

upload cohorts

Confirmation email subject - subiectul email-ului de confirmare (cerere aprobata)

Confirmation email content - continutul email-ului de confirmare

Waiting list mail subject - subiectul email-ului pentru cererile in asteptare

Waiting list mail content - continutul email-ului pentru cererile in asteptare

Cancelation email subject - subiectul email-ului pentru cererile neaprobate

Cancelation email content - continutul email-ului pentru cererile neaprobate

New enrolment application notification (global) - stabileste ce utilizator va primi notificari la adaugarea unor noi cereri. Pot fi alese persoane cu rol de manager sau admin la nivel global.

Add instance to new courses - stabileste daca aceasta metoda de inscriere va fi adaugata implicit la cursurile nou create

Allow Course enrol confirmation - permite accesul la curs a utilizatorilor inscrisi

Show standard user profile fields on enrolment screen - afiseaza campurile standard ale profilului pe pagina de inscriere

Show extra user profile fields on enrolment screen - afiseaza campurile extra ale profilului pe pagina de inscriere

Default role - rolul implicit pentru persoana inscrisa

New enrolment application notification - stabileste daca vor primi notificari sau nu persoanele care au capabilitatea de a administra cererile de inscriere la curs



Adaugarea de activitati/resurse

Pentru a putea adauga activitati/resurse la un curs, mai intai trebuie sa activati modul de editare, apoi sa dati click pe linkul "Add an acitivity or resource" din sectiunea in care doriti sa adaugati activitatea sau resursa.

turn editing on

adaugare activitate sau resursa

Apoi va aparea un modal cu o lista de activitati si resurse disponibile in aplicatie de unde va trebui sa selectati activitatea/resursa dorita si apoi sa dati click pe butonul "Add". Dupa ce dati click pe o activitate/resursa, in partea dreapta a modalului apare o scurta descriere a activitatii/resursei respective.

modal adaugare activitate sau resursa

Diferenta dintre activitati si resurse consta in faptul ca resursele sunt materialele de studiu, iar activitatile sunt metodele de verificare a cunostintelor.



Backup/Restore curs

Un curs poate fi salvat in intregime sau partial folosind backup-ul. Un profesor cu capabilitati de editare poate face sau salva un backup, pentru pastrarea in siguranta a cursului sau pentru a-l incarca pe un alt site.

Pentru a face backup la un curs dati click pe link-ul "Backup" din meniul de administrare al cursului: Course administration -> Backup.

link backup

Procesul de backup are urmatorii pasi:

1. Initial settings

Selectati activitatile, blocurile , filtrele si alte elemente pe care doriti sa le salvati, apoi apasati butonul "Next". Administratorii si managerii pot alege daca sa includa utilizatorii, sa faca anonime informatiile utilizatorilor sau sa includa asignarile de roluri, grupuri, grupari, fisierele utilizatorilor, comentariile, detaliile de completare ale utilizatorilor, logurile cursului si istoricul notelor.

initial settings

2. Schema settings

Selectati/deselectati elementele specifice pe care doriti sa le adaugati in backup.

schema settings

3. Confirmation and review

Verificati daca au fost salvate datele pentru elementele selectate in pasii anteriori. Daca totul este in regula, dati click pe butonul "Perform backup"

confirmation and review

4. Perform backup

5. Complete

Daca totul s-a realizat cu succes va fi afisat un mesaj de succes:

confirmation and review

Pagina de restaurare curs poate fi accesata din meniul de administrare Site administration -> Courses -> Restore course sau din meniul de administrare a categoriei Category: Numele categoriei -> Restore course

restore course link

restore course link

Procesul de restaurare curs este format din urmatoarele etape:

Import backup file - din aceasta pagina selectati sau adaugati fisierul de backup, apoi dati click pe butonul "Restore".

restore file

1. Confirm

confirm restore

2. Destination

In cadrul acestei etape aveti posibilitatea sa alegeti daca doriti sa restaurati acest curs creand unul nou, sau adaugand datele la un curs existent. In cazul in care doriti sa adaugati datele intr-un curs nou selectati categoria in care doriti sa adaugati cursul si dati click pe butonul "Continue" din sectiunea "Restore as a new course".

In cazul in care doriti sa adaugati datele la un curs existent, selectati daca doriti sa se adauge datele pe langa cele existente in curs, sau daca doriti sa se stearga datele existente in curs si sa fie adaugate datele din fisierul de backup. Apoi selectati cursul la care doriti sa le adaugati si dati click pe butonul "Continue" din sectiunea "Restore into an existing course".

restore destination

3. Settings

Selectati elementele ce doriti sa le includeti: activitatile, blocurile , filtrele, utilizatorii, asignarile de roluri, grupuri, grupari, fisierele utilizatorilor, comentariile, detaliile de completare ale utilizatorilor, logurile cursului si istoricul notelor, apoi apasati butonul "Next".

restore settings

4. Schema

Verificati numele, numele scurt si data de inceput a cursului si editati-le in cazul in care considerati ca este necesar, apoi selectati activitatile/resursele pe care doriti sa le adaugati la curs.

restore schema

5. Restore review

restore review

6. Perform restore

7. Complete - in cazul in care cursul a fost restaurat cu succes, va fi afisat un mesaj corespunzator.



Rapoarte

Rapoartele pot fi accesate din meniul de administrare a cursului, Course administration -> Reports

meniu rapoarte

1. Course completion

course completion

2. Logs

logs logs example

3. Live logs

live logs

4. Activity report

activity report

5. Course participation

participation report participation report 1

6. Activity completion

7. Statistics

Management resurse curs

Management Pagina (Page) - adaugare/editare

Pentru a adauga o pagina noua activati modul de editare in pagina cursului unde doriti sa o adaugati.

turn editing on

modal add page

add page

Name - numele paginii

Description - descrierea paginii

Display description on course page - daca aceasta optiune este activata, descrierea paginii va fi afisata pe pagina cursului, sub numele paginii

Content - continutul paginii

Display page name - optiune de afisare a numelui paginii

Display page description - optiune de afisare a descrierii paginii

Visible - optiune de selectare a vizibilitatii paginii in cadrul cursului

ID number - id-ul paginii

Access restrictions - de aici pot fi adaugate restrictii de acces la pagina pentru studenti. De exemplu sa poata accesa pagina pana la/dupa o anumita data, sau dupa ce au indeplinit anumite conditii in privinta notei, sau daca unul din campurile profilului contine/nu contine/este egal/incepe cu/se termina cu o anumita valoare sau este completat/nu este completat.

Pentru a edita pagina, dati click pe link-ul "Edit" din dreapta paginii. Va fi afisat un meniu dropdown cu mai multe optiuni de editare a paginii.

edit page link

edit page menu

Edit settings - afiseaza pagina de setari a paginii

Move right - indenteaza numele paginii in cadrul sectiunii unde a fost adaugata

Hide - ascunde pagina in cadrul cursului

Duplicate - face o copie a paginii

Assign roles - de aici se pot asigna roluri pentru aceasta resursa

Delete - sterge pagina



Management URL - adaugare/editare

Pentru a adauga un URL nou activati modul de editare in pagina cursului unde doriti sa il adaugati.

turn editing on

modal add url

add url page

Name - numele URL-ului ce va fi afisat pe pagina cursului

External URL - adresa URL la care se va face redirect

Description - descrierea URL-ului

Display description on course page - daca aceasta optiune este activata, descrierea URL-ului va fi afisata pe pagina cursului, sub numele acestuia

Display - modul in care va fi deschis URL-ul. Exista urmatoarele optiuni:

  1. Automatic - cea mai buna metoda de afisare este selectata automat
  2. Embed - este afisat in interiorul paginii
  3. Open - este afisat doar URL-ul in cadrul paginii
  4. New window - va fi afisat intr-o fereastra noua
  5. In pop-up - va fi afisat intr-un pop-up

Display URL description - optiune de afisare a descrierii URL-ului

URL variables - o parte din variabilele interne ale Moodle-ului pot fi adaugate automat la URL. Scrieti numele variabilei pentru fiecare parametru si selectati variabila.

Visible - optiune de selectare a vizibilitatii URL-ului in cadrul cursului

ID number - id-ul URL-ului

Access restrictions - de aici pot fi adaugate restrictii de acces la URL pentru studenti. De exemplu sa poata accesa URL-ul pana la/dupa o anumita data, sau dupa ce au indeplinit anumite conditii in privinta notei, sau daca unul din campurile profilului contine/nu contine/este egal/incepe cu/se termina cu o anumita valoare sau este completat/nu este completat.

Pentru a edita URL-ul, dati click pe link-ul "Edit" din dreapta URL-ului. Va fi afisat un meniu dropdown cu mai multe optiuni de editare a URL-ului.

edit url menu

Edit settings - afiseaza pagina de setari a URL-ului

Move right - indenteaza numele URL-ului in cadrul sectiunii unde a fost adaugata

Hide - ascunde URL-ul in cadrul cursului

Duplicate - face o copie a URL-ului

Assign roles - de aici se pot asigna roluri pentru aceasta resursa

Delete - sterge URL-ul



Management Resursa (File) - adaugare/editare

Pentru a adauga un fisier nou activati modul de editare in pagina cursului unde doriti sa il adaugati.

turn editing on

modal add file

add file

Name - numele fisierului

Description - descrierea fisierului

Display description on course page - daca aceasta optiune este activata descrierea fisierului va fi afisata sub numele acestuia

Select files - in acest camp pot fi adaugate unul sau mai multe fisiere care pot fi organizate pe foldere, din care unul singur va fi afisat - cel care are optiunea "Set main file" activa (fisierul principal are numele ingrosat).

select files

Display - modul in care va fi deschis fisierul. Exista urmatoarele optiuni:

  1. Automatic - cea mai buna metoda de afisare este selectata automat
  2. Embed - este afisat in interiorul paginii
  3. Open - este afisat doar fisierul in cadrul paginii
  4. New window - va fi afisat intr-o fereastra noua
  5. In pop-up - va fi afisat intr-un pop-up
  6. Force download - fisierul va fi descarcat

Show size - afiseaza dimensiunea fisierului

Show type - afiseaza tipul fisierului

Show upload/modified date - afiseaza data incarcarii/modificarii fisierului

Display resource description - afiseaza descrierea fisierului pe pagina in care se deschide

Visible - optiune de selectare a vizibilitatii fisierului in cadrul cursului

ID number - id-ul fisierului

Access restrictions - de aici pot fi adaugate restrictii de acces catre fisier pentru studenti. De exemplu sa poata accesa fisierul pana la/dupa o anumita data, sau dupa ce au indeplinit anumite conditii in privinta notei, sau daca unul din campurile profilului contine/nu contine/este egal/incepe cu/se termina cu o anumita valoare sau este completat/nu este completat.

O alta modalitate de a adauga un fisier este Drag&drop, in cazul in care versiunea browserului permite asta. In cazul in care incercati sa incarcati o poza veti fi intrebat daca doriti sa incarcati imaginea in pagina cursului sau sa creati o resursa de tip fisier.

drag and drop

In primul caz de fapt se creaza o resursa de tipul "Eticheta" ce are ca si continut poza respectiva.

drag and drop poza

edit label poza

In celalalt caz va fi creata o resursa de tip fisier avand acelasi nume ca al fisierului. La fel ca si in cazul celor create prin prima modalitate, aceste resurse pot fi editate.

Pentru a edita fiserul, dati click pe link-ul "Edit" din dreapta acestuia. Va fi afisat un meniu dropdown cu mai multe optiuni de editare.

edit url menu

Edit settings - afiseaza pagina de setari a fisierului

Move right - indenteaza numele fisierului in cadrul sectiunii unde a fost adaugat

Hide - ascunde fisierul in cadrul cursului

Duplicate - face o copie a fisierului

Assign roles - de aici se pot asigna roluri pentru aceasta resursa

Delete - sterge fisierul



Management Carte (Book) - adaugare/editare

Pentru a adauga o carte noua activati modul de editare in pagina cursului unde doriti sa o adaugati.

turn editing on

modal add book

add book

Name - numele cartii

Description - descrierea cartii

Display description on course page - daca aceasta optiune este activata descrierea cartii va fi afisata sub numele acesteia

Chapter formatting - stilul de formatare al capitolelor. Acest camp are urmatoarele optiuni:

  1. None - titlurile capitolelor si subcapitolelor nu vor fi formatate
  2. Numbers - capitolele si subcapitolele vor fi numerotate 1, 1.1, 1.2, 2, ...
  3. Bullets - subcapitolele sunt indentate si afisate cu buline in cuprins
  4. Indented - subcapitolele sunt indentate in cuprins

Style of navigation - stilul navigarii printre capitole si subcapitole. Acest camp are urmatoarele optiuni:

  1. Images - vor fi afisate niste sageti cu legatura catre capitolul/subcapitolul anterior/urmator
  2. book style images

  3. TOC only - capitolele si subcapitolele pot fi accesate cu ajutorul cuprinsului
  4. book style toc

  5. Text - vor fi afisate niste linkuri catre capitolul/subcapitolul anterior/urmator
  6. book style text

Custom titles - bifati aceasta optiune daca doriti ca titlul din pagina capitolului/subcapitolului sa fie diferit fata de cel din cuprins

Visible - optiune de selectare a vizibilitatii cartii in cadrul cursului

ID number - id-ul cartii

Access restrictions - de aici pot fi adaugate restrictii de acces catre carte pentru studenti. De exemplu sa poata accesa cartea pana la/dupa o anumita data, sau dupa ce au indeplinit anumite conditii in privinta notei, sau daca unul din campurile profilului contine/nu contine/este egal/incepe cu/se termina cu o anumita valoare sau este completat/nu este completat.

Dupa ce ati creat cartea, in cazul in care ati dat click pe butonul "Save and display", va fi afisata pagina de creare a unui capitol.

adaugare capitol

Chapter tile - titlul capitolului/subcapitolului

Subchapter - bifati aceasta optiune daca doriti sa il creati ca si subcapitol (pentru a putea crea un subcapitol trebuie sa existe cel putin un capitol)

Content - continutul capitolului/subcapitolului

In partea dreapta a paginii este listat cuprinsul cartii:

cuprins

sageti - sunt folosite la schimbarea ordinii capitolelor

setari - deschide pagina de setari a capitolului/subcapitolului

sterge - sterge capitolul/subcapitolul

ascunde - modifica vizibilitatea capitolului/subcapitolului

adaugare capitol/subcapitol - deschide pagina de adaugare capitol/subcapitol

Pentru a edita cartea, dati click pe link-ul "Edit" din dreapta acesteia. Va fi afisat un meniu dropdown cu mai multe optiuni de editare.

editare carte

Edit settings - afiseaza pagina de setari a cartii

Move right - indenteaza numele cartii in cadrul sectiunii unde a fost adaugata

Hide - ascunde cartea in cadrul cursului

Duplicate - face o copie a cartii

Assign roles - de aici se pot asigna roluri pentru aceasta resursa

Delete - sterge cartea



Management Dosar (Folder) - adaugare/editare

La fel ca si in cazul fisierelor, si dosarele pot fi adaugate in 2 moduri.

1. Folosind "Add an activity or resource"

Pentru a adauga un folder nou activati modul de editare in pagina cursului unde doriti sa il adaugati.

turn editing on

modal add folder

add folder

Name - numele folderului

Description - descrierea folderului

Display description on course page - daca aceasta optiune este activata descrierea folderului va fi afisat sub numele acestuia

Files - in acest camp adaugati continului folderului

Display folder contents - selectati unde doriti sa afisati continutul folderului: pe o pagina separata sau in aceeasi pagina

Show subfolders expanded - activati aceasta optiune daca doriti sa afisati si continutul subfolderelor

Show download folder button - activati aceasta optiune daca doriti ca afisati butonul de descarcare a folderului

Visible - optiune de selectare a vizibilitatii folderului in cadrul cursului

ID number - id-ul folderului

Access restrictions - de aici pot fi adaugate restrictii de acces catre folder pentru studenti. De exemplu sa poata accesa folderul pana la/dupa o anumita data, sau dupa ce au indeplinit anumite conditii in privinta notei, sau daca unul din campurile profilului contine/nu contine/este egal/incepe cu/se termina cu o anumita valoare sau este completat/nu este completat.

2. Folosind drag&drop

Mai intai trebuie sa arhivati folderul pe care doriti sa il adaugati. Arhiva trebuie sa aiba extensia .zip. Dupa ce ati adaugat arhiva o sa fie afisat un modal de unde va trebui sa selectati ce doriti sa faceti cu aceasta: sa extrageti fisierele din arhiva si sa creati folderul, sa creati o resursa de tip fisier sau sa o adaugati ca un pachet SCORM.

folder drag&drop

Pentru a edita folderul, dati click pe link-ul "Edit" din dreapta acestuia. Va fi afisat un meniu dropdown cu mai multe optiuni de editare.

editare folder

Edit settings - afiseaza pagina de setari a folderului

Move right - indenteaza numele folderului in cadrul sectiunii unde a fost adaugat

Hide - ascunde folderul in cadrul cursului

Duplicate - face o copie a folderului

Assign roles - de aici se pot asigna roluri pentru aceasta resursa

Delete - sterge folderul



Management Eticheta (Tag) - adaugare/editare

Pentru a adauga o eticheta noua activati modul de editare in pagina cursului unde doriti sa o adaugati.

turn editing on

modal add eticheta

add label

Label text - textul etichetei

Visible - optiune de selectare a vizibilitatii etichetei in cadrul cursului

Access restrictions - de aici pot fi adaugate restrictii de acces catre eticheta pentru studenti

Management activitati curs

Management Test (Quiz) - adaugare/editare

Inainte de a adauga un test, este necesar sa fie create intrebarile care vor compune testul.

Intrebarile sunt organizate pe categorii. Initial, fiecare curs are o singura categorie, numita "Default (Implicita)". Pentru a adauga o categorie de intrebari, dati click pe link-ul "Categories" din meniul de administrare al cursului: Course administration -> Question bank -> Categories.

Exista o ierarhie de categorii pentru fiecare context in care sunt folosite intrebarile (sistem, categorie si curs).

Daca doriti sa adaugati un set de intrebari, accesati "Banca de intrebari (Question bank)" din meniul de administrare al cursului: Course administration -> Question bank, apoi dati click pe buton "Create new question" pentru a crea o noua intrebare.

banca intrebari

adauga intrebare

modal adauga intrebare

Tipurile de intrebari care se pot adauga sunt:

  1. Multiple choice
  2. Acest tip de intrebare poate avea o singura varianta/ mai multe variante de raspuns si poate contine poze sau continut media in intrebari/variante de raspuns.

    adauga intrebare de tip multiple choice

    Category - categoria din care face parte intrebarea

    Question name - numele intrebarii

    Question text - textul intrebarii

    Default mark - nota implicita

    General feedback - feedback-ul general este afisat dupa ce un cursant a completat intrebarea. Acest tip de feedback este afisat tuturor cursantilor, indiferent de raspunsul lor, si este util de exemplu pentru a afisa raspunsul complet la intrebare sau un link pentru a intelege mai bine intrebarea.

    One or multiple answers? - selectati numarul de raspunsuri corecte (unul sau mai multe)

    Shuffle the choices - bifati aceasta optiune daca doriti ca ordinea raspunsurilor sa fie schimbata

    Number the choices - tipul de numerotare a raspunsurilor

    Answers - in aceasta sectiune sunt adaugate raspunsurile la intrebare, nota pentru fiecare raspuns si feedback-ul aferent. In cazul in care ati selectat ca intrebarea sa aiba un singur raspuns corect, pentru raspunsul corect selectati nota 100%.

    Combined feedback - in aceasta sectiune poate fi editat feedback-ul pentru raspunsurile corecte, partial corecte si incorecte.

    Multiple tries - in aceasta sectiune se poate seta penalizarea pentru fiecare raspuns incorect si pot fi adaugate indicii

  3. All-or-Nothing Multiple Choice
  4. Acest tip de intrebare este asemanator cu cel de tip "Multiple choice" diferenta constand in modul de notare. Profesorul doar bifeaza raspunsurile corecte, fara sa fie nevoie sa stabileasca o nota pentru fiecare raspuns. Daca raspunsurile alese corespund in totalitate cu variantele corecte, cursantul primeste 100%. In caz contrar, nota va fi 0%.

    adauga intrebare de tip all or nothing
  5. True/False
  6. Intrebare de tipul adevarat/fals.

    adauga intrebare de tip true false
  7. Matching
  8. Intrebare de tipul asociere - in cadrul sectiunii "Answers" trebuie definite cel putin 2 subintrebari si 3 raspunsuri. Pentru a adauga mai multe raspunsuri lasati campul pentru textul intrebarii necompletat si completati-l doar pe cel pentru raspuns. Fiecare subintrebare are acelasi procent din nota intrebarii (de exemplu daca un cursant raspunde corect la 3/4 subintrebari, nota lui la aceasta intrebare va fi de 75%).

    adauga intrebare de tip mathcing
  9. Short answer
  10. adauga intrebare de tipul short answer

    La acest tip de intrebare raspunsul cursantului consta dintr-un cuvant sau o fraza. Raspunsurile pot fi sau nu case sensitive. Este recomandat ca raspunsul sa fie cat mai scurt pentru a evita situatia in care un raspuns nu este notat corespunzator pentru ca a fost reformulat.

    Wildcard-ul (*) este folosit pentru potrivirea anumitor serii de caractere. De exemplu folositi ran*ing pentru a potrivi orice cuvant sau fraza care incepe cu ran si se termina cu ing. Daca doriti sa includeti caracterul "*" in raspuns, folositi "\*".

    Este foarte importanta si ordinea raspunsurilor deoarece raspunsurile sunt evaluate de la primul la ultimul. Atunci cand s-a gasit raspunsul care se potriveste, procesul este finalizat.

  11. Numerical
  12. adauga intrebare de tipul numerical

    Din perspectiva studentilor, acest tip de intrebare este la fel cu cea de tipul raspuns scurt, diferenta constand in faptul ca in cazul acestui tip de intrebare este acceptata o marja de eroare (de exemplu daca raspunsul corect este 30 si este acceptata o marja de eroare egala cu 5, toate raspunsurile intre 25 si 35 vor fi considerate corecte).

    Mai exista si posibilitatea folosirii unitatilor de masura care pot fi adaugate dintr-un camp de tip text sau selectate dintr-un camp de tip select sau meniu drop-down.

  13. Calculated
  14. adauga intrebare de tipul calculated

    Acest tip de intrebare permite crearea de intrebari numerice individuale prin folosirea wildcard-urilor (de exemplu pentru doua variabile x si y, wildcard-urile {x} si {y} vor fi inlocuite cu valori random in momentul sustinerii testului).

    De exemplu pentru problema calculului ariei unui dreptunghi se pot crea doua wildcard-uri {base} si {height} iar campul raspunsului corect sa fie completat cu {base}*{height}.

    Cand un student sustine testul, valorile wildcard-urilor sunt inlocuite cu niste valori aleatorii, iar valoarea raspunsului corect este calculat pe baza formulei.

  15. Calculated simple
  16. adauga intrebare de tipul calculated simple

    Acest tip de intrebare este asemanator cu cel "Calculated" doar ca ofera o interfata mult mai simpla.

  17. Drag and drop into text
  18. adauga intrebare de tipul drag&drop text

    In cazul acestui tip de intrebare spatiile libere dintr-un paragraf al unui text sunt completate folosind drag&drop.

    exemplu intrebare de tipul drag&drop text

    Pentru a inlocui raspunsul corect intr-o propozitie folositi [[n]], unde n este numarul raspunsului.

    Pentru exemplul de mai sus, textul intrebarii este urmatorul:

    exemplu intrebare de tipul drag&drop text

    iar raspunsurile sunt:

    exemplu intrebare de tipul drag&drop text
  19. Drag and drop onto image
  20. adauga intrebare de tipul drag&drop image

    Acest tip de intrebare permite studentilor sa adauge poze sau cuvinte sau ambele dintr-o anumita lista in spatiile libere ale unei imagini de baza.

    In sectiunea Preview selectati imaginea de baza. Rezolutia maxima a imaginii este de 600X400 px.

    In sectiunea Draggable items selectati pozele/ scrieti cuvantele ce vor fi adaugate la imaginea de baza. De asemenea exista posibilitatea amestecarii variantelor de raspuns la fiecare sustinere a testului. Rezolutia maxima a imaginilor este de 150X100 px.

    In sectiunea Drop zones alegeti zonele unde vor fi adaugate pozele/cuvintele.

  21. Drag and drop markers
  22. adauga intrebare de tipul drag&drop markers

    Acest tip de intrebare permite cursantilor sa traga elementele intr-o anumita zona a unei poze. Diferenta dintre acest tip de intrebare si "Drag&drop onto image" este ca in cazul acestui tip de intrebare nu exista zone predefinite pentru raspunsuri ce vor fi afisate cursantilor.

  23. Select missing words
  24. adauga intrebare de tipul missing words

    Acest tip de intrebare este similar cu "Drag and drop into text" diferenta constand in faptul ca acele casute au fost inlocuite de un meniu dropdown.

Pentru a adauga un nou test activati modul de editare in pagina cursului unde doriti sa il adaugati.

turn editing on

modal add quiz

add quiz

Name - numele testului

Description - descrierea testului

Display description on course page - daca aceasta optiune este activata descrierea testului va fi afisata sub numele acestuia

Open the quiz - data si ora de la care studentii pot sustine testul

Close the quiz - data si ora pana la care studentii trebuie sa finalizeze testul

Time limit - durata maxima a testului

When time expires - stabileste ce se intampla dupa ce timpul a expirat: testele deschise vor fi trimise automat; exista o perioada de gratie in care testele pot fi trimise, dar nu mai pot fi adaugate alte raspunsuri la intrebari; testele care nu au fost trimise pana la expirarea timpului nu vor fi luate in considerare;

Submission grace period - perioada de gratie in care testele intarziate pot fi trimise

Grade category - stabileste categoria de note in care va fi adaugata nota activitatii in catalog

Grade pass - aceasta setare stabileste nota minima de trecere. Aceasta nota este folosita la completarea activitatii si a cursului, dar si in catalog, unde notele de trecere sunt trecute cu verde, iar celelalte cu rosu.

Attempts allowed - numarul de incercari permise

New page - seteaza numarul de intrebari pe pagina

Navigation method - stabileste metoda de navigare: Liber sau secvential. Cand este aleasa metoda secventiala, cursantul nu se mai poate intoarce la intrebarile pe care le-a sarit.

Shuffle within questions - permite schimbarea automata a ordinii intrebarilor

How questions behave - stabileste modul in care vor fi completate intrebarile: toate odata sau pe rand.

Each attempt builds on the last - daca este activata aceasta optiune, fiecare incercare va contine rezultatele incercarii anterioare.

Review options - in aceasta sectune pot fi stabilite informatiile ce vor fi afisate studentilor in timpul testului, imediat dupa sustinerea testului, mai tarziu, dar cand testul este inca deschis, sau dupa ce testul a fost inchis.

Show the user's picture - daca aceasta optiune este activata numele si poza studentului vor fi afisate pe ecran in timpul testului si review-ului.

Decimal places in grades - numarul de zecimale al notelor

Require password - daca este specificata o parola, studentul trebuie mai intai sa introduca aceasta parola pentru a putea sustine testul.

Overall feedback - in aceasta sectiune sunt setate mesajele ce vor fi afisate dupa sustinerea testului, in functie de rezultatele obtinute.

Visible - optiune de selectare a vizibilitatii testului in cadrul cursului

ID number - id-ul testului

Group mode - modul de grupare. Aceasta setare are 3 optiuni:

  1. Fara grupuri - nu exista subgrupuri, toti fac parte din acelasi grup
  2. Grupuri separate - fiecare membru al grupului poate vedea doar membrii din grupul sau
  3. Grupuri vizibile - fiecare membru al grupului lucreaza in grupul sau dar poate vedea si celelalte grupuri

Grouping - o grupare este o colectie de grupuri dintr-un curs. Daca este selectata o grupare, studentii asignati grupurilor care fac parte din aceeasi grupare vor putea lucra impreuna.

Access restrictions - de aici pot fi adaugate restrictii de acces catre test pentru studenti. De exemplu sa poata accesa testul pana la/dupa o anumita data, sau dupa ce au indeplinit anumite conditii in privinta notei, sau daca unul din campurile profilului contine/nu contine/este egal/incepe cu/se termina cu o anumita valoare sau este completat/nu este completat.

Dupa ce a fost adaugat testul, va fi afisata pagina testului unde ar trebui sa fie listate toate intrebarile testului, dar pentru ca abia a fost adaugat, acesta nu contine nici o intrebare. Pentru a adauga intrebari dati click pe butonul "Edit quiz".

edit quiz

Din aceasta pagina dati click pe "Add" si va aparea un meniu dropdown unde sunt listate 3 metode de a adauga o intrebare: sa creati o intrebare noua, sa adaugati o intrebare din banca de intrebari, sau sa adaugati o intrebare random dintr-o categorie de intrebari.

edit quiz

edit quiz


Management Lucrare (Assignment) - adaugare/editare

Pentru a adauga o lucrare noua (tema) activati modul de editare in pagina cursului unde doriti sa o adaugati.

turn editing on

modal add assignment

add quiz

Assignment name - numele temei

Description - descrierea temei

Display description on course page - daca aceasta optiune este activata descrierea temei va fi afisata sub numele acesteia

Additional files - fisiere aditionale ale temei (aici puteti adauga de exemplu un model de tema)

Allow submissions from - data de la care se pot adauga teme

Due date - data de finalizare a temei. Pot fi adaugate teme si dupa aceasta data, insa temele adaugate dupa aceasta data vor fi marcate ca fiind intarziate.

Cut-off date - data pana la care se pot adauga teme

Always show description - daca aceasta optiune este dezactivata, descrierea temei va fi vizibila catre studenti dupa data de inceput a temei ("Allow submission from").

Submission types - tipul temei: text online sau fisier

Word limit - in cazul in care tipul temei este text online, de aici poate fi setata o limita de cuvinte

Maximum number of uploaded files - in cazul in care tipul temei este adaugarea de fisier, de aici poate fi setat numarul maxim de fisiere ce pot fi adaugate la tema.

Maximum submission size - dimensiunea maxima a fisierului incarcat

Feedback types - tipurile de feedback: comentarii, fisier de notare, fisiere de feedback

Comment inline - daca aceasta optiune este activata, textul temei va fi copiat in campul de comentariu de tip feedback, usurand procesul de acordare a feedback-ului

Require students click submit button - daca aceasta optiune este activata, studentii trebuie sa dea click pe butonul "Submit" pentru a declara tema ca fiind finala. Acest lucru permite studentilor pastrarea unei ciorne a temei. In cazul in care aceasta optiune este schimbata din "Nu" in "Da", temele studentilor care au fost deja adaugate, vor fi marcate ca fiind finale.

Require that student accept the submission statement - daca aceasta optiune este activata pe pagina de incarcare a temei va aparea un checkbox cu o fraza de confirmare a autenticitatii temei

Attempts reopened - determina daca temele studentilor pot fi redeschise. Optiunile disponibile sunt:

  1. Never - temele nu pot fi redeschise
  2. Manually - temele pot fi redeschise de catre profesor
  3. Automatically until pass - tema va fi redeschisa automat pana cand studentul obtine nota de trecere

Maximum attempts - numarul maxim de incercari

Student submit in groups - studentii vor fi impartiti in grupuri. Tema de grup va fi distribuita catre toti membrii grupului si toti membrii pot vedea modificarile altora.

Require group to make submision - permite doar membrilor grupului sa poata adauga teme

Require all group members submit - daca este activa, toti membrii unui grup trebuie sa dea click pe butonul de "Submit" inainte ca tema de grup sa fie considerata ca fiind finala. Daca este dezactivata, tema de grup va fi considerata finala atunci cand unul din membrii grupului apasa butonul "Submit".

Grouping for student groups - gruparea ce va fi folosita la cautarea grupurilor

Notify graders about submissions - stabileste daca persoanele care vor nota studentii (de obicei, profesorii) vor primi o notificare atunci cand un student adauga tema

Notify graders about late submissions - daca este activata aceasta optiune, profesorii vor primi o notificare atunci cand studentii adauga o tema intarziata.

Default setting for "Notify students" - setarea implicita pentru notificarea studentilor atunci cand sunt notati

Grade - selectati tipul notei: puncte sau scala. In cazul in care tipul notei este "Punct", trebuie setata nota maxima, iar in cazul in care tipul notei este "Scala", trebuie selectata scala ce va fi folosita pentru notare.

Grading method - metoda de notare

Grading category - stabileste categoria de note din catalog in care va fi adaugata nota activitatii

Grade to pass - nota de trecere

Blind marking - ascunde identitatea studentului pana cand acesta este notat

Use marking workflow - daca este activata aceasta optiune, poate fi setata optiunea "Use marking allocation"

Use marking allocation - profesorii pot fi selectati sa noteze sau sa analizeze temele unor anumiti studenti

Visible - optiune de selectare a vizibilitatii temei in cadrul cursului

ID number - id-ul temei

Group mode - modul de grupare. Aceasta setare are 3 optiuni:

  1. Fara grupuri - nu exista subgrupuri, toti fac parte din acelasi grup
  2. Grupuri separate - fiecare membru al grupului poate vedea doar membrii din grupul sau
  3. Grupuri vizibile - fiecare membru al grupului lucreaza in grupul sau dar poate vedea si celelalte grupuri

Grouping - o grupare este o colectie de grupuri dintr-un curs. Daca este selectata o grupare, studentii asignati grupurilor care fac parte din aceeasi grupare vor putea lucra impreuna.

Access restrictions - de aici pot fi adaugate restrictii de acces catre tema pentru studenti. De exemplu sa poata accesa tema pana la/dupa o anumita data, sau dupa ce au indeplinit anumite conditii in privinta notei, sau daca unul din campurile profilului contine/nu contine/este egal/incepe cu/se termina cu o anumita valoare sau este completat/nu este completat.



Management Glosar (Glossary) - adaugare/editare

Pentru a adauga un glosar activati modul de editare in pagina cursului unde doriti sa il adaugati.

turn editing on

modal add glossary

add glossary

Name - numele glosarului

Description - descrierea glosarului

Display description on course page - daca aceasta optiune este activata descrierea glosarului va fi afisata sub numele acestuia

Is this glossary global? - un glosar global contine intrari din tot site-ul, altele decat doar cele din cursul din care face parte glosarul. Doar administratorii pot seta ca un glosar sa fie global.

Glossary type - tipul glosarului: principal sau secundar. Orice intrare dintr-un glosar secundar poate fi exportata catre glosarul principal. Poate exista un singur glosar principal intr-un curs.

Approved by default - daca aceasta optiune este setata pe "Nu", intrarile ce vor fi adaugate necesita aprobarea profesorului

Always allow editing - aceasta setare specifica daca intrarile sunt intotdeauna editabile sau daca studentii pot doar sa isi editeze propriile intrari pentru o anumita perioada de editare (de obicei 30 de minute).

Duplicate entries allowed - permite sau nu intrarile duplicate (intrari cu acelasi nume)

Allow comments on entries - toti participantii cu permisiuni de a crea comentarii vor putea adauga comentarii la intrarile glosarului

Automatically link glossary entries - adauga automat o legatura in cadrul cursului acolo unde apar cuvintele sau frazele conceptului

Display format - exista 7 formate de afisare:

  1. Simple, dictionary style - autorii nu sunt afisati, iar atasamentele sunt afisate ca link-uri
  2. Continuous without author - intrarile sunt afisate una dupa alta
  3. Full with author - un format de tip forum ce afiseaza datele autorului iar atasamentele sunt afisate ca link-uri
  4. Full without author - un format de tip forum unde autorii nu sunt afisati iar atasamentele sunt afisate ca link-uri
  5. Encyclopedia - asemanator cu "Full with author", doar ca imaginile atasate sunt afisate inline
  6. Entry list - conceptele sunt listate ca link-uri
  7. FAQ - cuvintele "Intrebare" si "Raspuns" vor fi adaugate la concept, respectiv la definitie.

Approval display format - formatul de afisare al intrarilor ce necesita aprobare

Entries shown per page - numarul de intrari afisate pe pagina

Show alphabet links - permite vizualizarea intrarilor pe litere

Show "ALL" link - permite vizualizarea tuturor intrarilor odata

Show "Special" link - daca este activata, participantii pot rasfoi dupa caractere speciale ca @ si #

Allow print view - afiseaza un link catre o versiune pentru printare. Acest link este intotdeauna vizibil pentru profesori.

Grading category - stabileste categoria de note din catalog in care va fi adaugata nota activitatii

Grade to pass - stabileste nota de trecere

Roles with permission to rate - roluri care au permisiuni de a aprecia intrarile

Aggregate type - defineste cum sunt combinate aprecierile pentru a forma nota din catalog. Optiunile sunt:

  1. Average of ratings - media aprecierilor
  2. Count of ratings - numarul aprecierilor
  3. Maximum - aprecierea maxima
  4. Minimum - aprecierea minima
  5. Sum - suma aprecierilor
  6. No ratings - nu sunt folosite aprecierile

Scale - selectati tipul notei: puncte sau scala. In cazul in care tipul notei este "Punct", trebuie setata nota maxima, iar in cazul in care tipul notei este "Scala", trebuie selectata scala ce va fi folosita pentru notare.

Restrict ratings to items with dates in this range - ia in calcul doar aprecierile din perioada stabilita

Visible - optiune de selectare a vizibilitatii glosarului in cadrul cursului

ID number - id-ul glosarului

Access restrictions - de aici pot fi adaugate restrictii de acces catre glosar pentru studenti. De exemplu sa poata accesa glosarul pana la/dupa o anumita data, sau dupa ce au indeplinit anumite conditii in privinta notei, sau daca unul din campurile profilului contine/nu contine/este egal/incepe cu/se termina cu o anumita valoare sau este completat/nu este completat.



Management Feedback - adaugare/editare

Pentru a adauga un formular de tip Feedback activati modul de editare in pagina cursului unde doriti sa il adaugati.

turn editing on

modal add feedback

add feedback

Name - numele feedback-ului

Description - descrierea feedback-ului

Display description on course page - daca aceasta optiune este activata descrierea feeback-ului va fi afisata sub numele acestuia

Allow answers from - data si ora de la care utilizatorii pot completa feedback-ul

Allow answers to - data si ora pana la care utilizatorii pot completa feedback-ul

Record user names - alegeti daca numele utilizatorului care a completat va fi afisat sau nu

Allow multiple submissions - permite completarea formularului de mai multe ori

Enable notification of submissions - daca aceasta optiune este activata, profesorii vor primi o notificare de fiecare data cand un student a completat un formular.

Auto number questions - daca este activata, numeroteaza automat intrebarile

Show analysis page - rezultatele pot fi afisate utilizatorilor sau doar profesorilor

Completion message - mesajul ce va fi afisat utilizatorilor dupa ce termina de completat formularul

Link to next activity - link catre urmatoarea activitate sau pagina catre care sa fie redirectati utilizatorii dupa ce termina de completat formularul

Visible - optiune de selectare a vizibilitatii formularului de tip feedback in cadrul cursului

ID number - id-ul formularului

Group mode - modul de grupare. Aceasta setare are 3 optiuni:

  1. Fara grupuri - nu exista subgrupuri, toti fac parte din acelasi grup
  2. Grupuri separate - fiecare membru al grupului poate vedea doar membrii din grupul sau
  3. Grupuri vizibile - fiecare membru al grupului lucreaza in grupul sau dar poate vedea si celelalte grupuri

Grouping - o grupare este o colectie de grupuri dintr-un curs. Daca este selectata o grupare, studentii asignati grupurilor care fac parte din aceeasi grupare vor putea lucra impreuna.

Access restrictions - de aici pot fi adaugate restrictii de acces catre formular pentru studenti. De exemplu sa poata accesa formularul pana la/dupa o anumita data, sau dupa ce au indeplinit anumite conditii in privinta notei, sau daca unul din campurile profilului contine/nu contine/este egal/incepe cu/se termina cu o anumita valoare sau este completat/nu este completat.

Dupa ce s-a creat formularul de tip Feedback, trebuie adaugate intrebari la formular. Acestea pot fi adaugate din pagina formularului, tabul "Edit questions".

add feedback question

Optiunile disponibile sunt:

  1. Add a page break - adauga un spatiu in pagina
  2. Captcha - adauga un cod de verificare de tip captcha
  3. Information - permite afisarea uneia din cele trei tipuri de informatii: timpul de raspuns, cursul sau categoria din care face parte acest formular
  4. Label - adauga o eticheta in pagina
  5. Longer text answer - adauga un textbox
  6. Multiple choice - in cazul acestui tip de intrebare exista 3 posibilitati:
    1. mai multe variante, un singur raspuns corect - va afisa o serie de butoane radio, valoarea setata implicit fiind "Nu s-a selectat nici o valoare". Aceasta varianta de raspuns este un raspuns valid doar in cazul in care aceasta intrebare nu este obligatorie.
    2. mai multe variante, mai multe raspunsuri
    3. mai multe variante, un singur raspuns corect - variantele sunt afisate intr-o lista dropdown
  7. Multiple choice (rated) - este similara cu cea "Multiple choice", diferenta constand in faptul ca fiecare varianta are asociata o valoare numerica
  8. Numeric answer - raspunsul acestui tip de intrebare trebuie sa fie un numar dintr-un anumit interval
  9. Short text answer - adauga o casuta de tip text caruia i se poate seta un numar maxim de caractere


Management Alegere (Choice) - adaugare/editare

Pentru a adauga o intrebare de tip "Alege" activati modul de editare in pagina cursului unde doriti sa o adaugati.

turn editing on

modal add choice

add choice

Name - numele intrebarii

Description - descrierea intrebarii

Display description on course page - daca aceasta optiune este activata descrierea intrebarii va fi afisata sub numele acesteia

Display mode for the options - modul de afisare al optiunilor: vertical sau orizontal

Allow choice to be updated - permite studentilor sa isi schimbe optiunea dupa ce au ales deja

Allow more than one choice to be selected - permite selectarea mai multor optiuni

Limit the number of responses allowed - permite ca pentru fiecare raspuns sa fie impusa o limita (de cate ori poate fi ales acel raspuns). Daca pentru un raspuns s-a depasit limita impusa, acel raspuns nu mai poate fi selectat.

Option .. - valoarea optiunii

Limit - numarul maxim de cate ori poate fi ales acel raspuns

Allow responses from - data si ora de la care pot fi primite raspunsuri

Allow responses to - data si ora pana la care pot fi primite raspunsuri

Show preview - permite studentilor sa previzualizeze optiunile disponibile inainte de inceperea perioadei de alegere

Publish results - stabileste daca sa fie afisate rezultatele catre studenti sau nu. Optiuni disponibile:

  1. Nu afisa rezultatete catre studenti
  2. Afiseaza rezultatele imediat dupa ce au ales
  3. Afiseaza rezultatele dupa ce perioada de alegere s-a terminat
  4. Afiseaza intotdeauna rezultatele

Privacy of results - stabileste daca rezultatele vor fi afisate complet (incluzand numele si alegerile studentilor), sau vor fi anonime

Show column for unanswered - afiseaza o coloana cu persoanele care nu au raspuns

Include responses from incative/suspended users - include raspunsurile utilizatorilor inactivi/suspendati

Visible - optiune de selectare a vizibilitatii intrebarii in cadrul cursului

ID number - id-ul intrebarii

Group mode - modul de grupare. Aceasta setare are 3 optiuni:

  1. Fara grupuri - nu exista subgrupuri, toti fac parte din acelasi grup
  2. Grupuri separate - fiecare membru al grupului poate vedea doar membrii din grupul sau
  3. Grupuri vizibile - fiecare membru al grupului lucreaza in grupul sau dar poate vedea si celelalte grupuri

Grouping - o grupare este o colectie de grupuri dintr-un curs. Daca este selectata o grupare, studentii asignati grupurilor care fac parte din aceeasi grupare vor putea lucra impreuna.

Access restrictions - de aici pot fi adaugate restrictii de acces catre intrebare pentru studenti. De exemplu sa poata accesa intrebare pana la/dupa o anumita data, sau dupa ce au indeplinit anumite conditii in privinta notei, sau daca unul din campurile profilului contine/nu contine/este egal/incepe cu/se termina cu o anumita valoare sau este completat/nu este completat.



Management Forum - adaugare/editare

Pentru a adauga un forum activati modul de editare in pagina cursului unde doriti sa il adaugati.

turn editing on

modal add forum

add forum

Forum name - numele forumului

Description - descrierea forumului

Display description on course page - daca aceasta optiune este activata descrierea forumului va fi afisata sub numele acestuia

Forum type - tipul forumului:

  1. Standard forum for general use - este un forum deschis unde oricine poate incepe oricand o noua discutie
  2. Standard forum displayed in a blog-like format - oricine poate incepe oricand o noua discutie, unde fiecare subiect este afisat pe o pagina separata
  3. Q and A forum - studentii pot vedea intrebarile celorlalti dupa ce posteaza o intrebare
  4. Each person posts one discussion - fiecare student poate publica un singur subiect de discutie la care pot raspunde toti ceilalti
  5. A single simple discussion - exista un singur subiect unde oricine poate raspunde

Maximum attachament size - dimensiunea maxima a atasamentului

Maximum number of attachaments - numarul maxim de atasamente

Display word count - afiseaza numarul de cuvinte

Subscription mode - cand un participant este inscris la un forum, inseamna ca va primi notificari la postarile forumului respectiv. Exista urmatoarele 4 moduri de inscriere:

  1. Optional subscription - participantii pot alege daca sa se inscrie sau nu
  2. Forced subscription - toti sunt inscrisi si nu se pot dezabona
  3. Auto subscription - toti sunt inscrisi automat dar se pot dezabona oricand
  4. Subscription disabled - inscrierile nu sunt permise

Read tracking - evidentiaza postarile care nu au fost citite de catre participant

Lock discussions after period of inactivity - discutiile pot fi blocate dupa o anumita perioada de la ultimul raspuns. Utilizatorii cu capabilitatea de a raspunde la intrebarile blocate pot debloca acea intrebare raspunzand la ea.

Time period for blocking - studentii pot fi limitati la numarul de raspunsuri intr-o perioada de timp data

Post threshold for blocking - numarul maxim de postari dintr-o anumita perioada

Post threshold for warning - numarul de postari la care utilizatorul va fi atentionat ca se apropie de numarul maxim de postari permise

Grading category - stabileste categoria de note din catalog in care va fi adaugata nota activitatii

Grade to pass - stabileste nota de trecere

Roles with permission to rate - roluri care au permisiuni de a aprecia raspunsurile

Aggregate type - defineste cum sunt combinate aprecierile pentru a forma nota din catalog. Optiunile sunt:

  1. Average of ratings - media aprecierilor
  2. Count of ratings - numarul aprecierilor
  3. Maximum - aprecierea maxima
  4. Minimum - aprecierea minima
  5. Sum - suma aprecierilor
  6. No ratings - nu sunt folosite aprecierile

Scale - selectati tipul notei: puncte sau scala. In cazul in care tipul notei este "Punct", trebuie setata nota maxima, iar in cazul in care tipul notei este "Scala", trebuie selectata scala ce va fi folosita pentru notare.

Restrict ratings to items with dates in this range - ia in calcul doar aprecierile din perioada stabilita

Visible - optiune de selectare a vizibilitatii forumului in cadrul cursului

ID number - id-ul forumului

Group mode - modul de grupare. Aceasta setare are 3 optiuni:

  1. Fara grupuri - nu exista subgrupuri, toti fac parte din acelasi grup
  2. Grupuri separate - fiecare membru al grupului poate vedea doar membrii din grupul sau
  3. Grupuri vizibile - fiecare membru al grupului lucreaza in grupul sau dar poate vedea si celelalte grupuri

Grouping - o grupare este o colectie de grupuri dintr-un curs. Daca este selectata o grupare, studentii asignati grupurilor care fac parte din aceeasi grupare vor putea lucra impreuna.

Access restrictions - de aici pot fi adaugate restrictii de acces catre forum pentru studenti. De exemplu sa poata accesa forumul pana la/dupa o anumita data, sau dupa ce au indeplinit anumite conditii in privinta notei, sau daca unul din campurile profilului contine/nu contine/este egal/incepe cu/se termina cu o anumita valoare sau este completat/nu este completat.



Management Lectie (Lesson) - adaugare/editare

Pentru a adauga o lectie activati modul de editare in pagina cursului unde doriti sa o adaugati.

turn editing on

modal add lesson

add lesson

Forum name - numele lectiei

Description - descrierea lectiei

Display description on course page - daca aceasta optiune este activata descrierea lectiei va fi afisata sub numele acesteia

Linked media - link catre un fisier media ce va fi afisat pe toate paginile lectiei

Progress bar - daca este activata, afiseaza o bara de progres in partea de jos a paginilor lectiei

Display ongoing score - fiecare pagina afiseaza numarul de puncte acumulate din numarul total de puncte

Display menu - afiseaza un meniu ce afiseaza lista paginilor

Minimum grade to display menu - nota minima pentru a afisa meniul

Slideshow - daca aceasta optiune este activata, lectia va fi afisata ca un slideshow, cu o latime si inaltime fixa

Maximum number of answers - numarul maxim de raspunsuri ce poate fi utilizat in cadrul lectiei

Use default feedback - daca aceasta optiune este activata, cand un raspuns al unei intrebari nu este gasit, raspunsul implicit "Acesta este raspunsul corect" sau "Acesta este raspunsul gresit" va fi afisat.

Link to next activity - linkul catre urmatoarea activitate la care va fi redirectionat utilizatorul dupa finalizarea lectiei

Available from - data si ora de la care este disponibila lectia

Deadline - data si ora pana la care este disponibila lectia

Time limit - limita de timp pentru a parcurge lectia. Orice raspuns dat dupa ce timpul a expirat nu mai este luat in considerare.

Password protected lesson - daca este setata, studentii, pentru a putea accesa lectia, trebuie mai intai sa introduca aceasta parola.

Allow student review - daca este activata, studentii pot vizualiza lectia din nou, de la inceput

Provide option to try a question again - daca aceasta optiune este activata, daca un student a raspuns gresit la o intrebare i se da posibilitatea sa mai incerce o data, fara a fi penalizat, sau sa continue lectia

Maximum number of attempts - numarul maxim de incercari

Action after correct answer - dupa ce s-a raspuns corect la o intrebare, exista 3 optiuni pentru pagina urmatoare:

  1. Normal - este folosita ordinea din cadrul lectiei
  2. Show an unseen page - paginile sunt afisate aleatoriu, fara ca ele sa se repete
  3. Show an unanswerred page - paginile sunt afisate intr-o ordine aleatorie, pagini ce contin intrebari la care nu s-a raspuns

Grade - selectati tipul notei: puncte sau scala. In cazul in care tipul notei este "Punct", trebuie setata nota maxima, iar in cazul in care tipul notei este "Scala", trebuie selectata scala ce va fi folosita pentru notare.

Grading category - stabileste categoria de note din catalog in care va fi adaugata nota activitatii

Grade to pass - nota de trecere

Practice lesson - daca aceasta este o lectie practica, activati aceasta optiune. Lectiile practice nu apar in catalog.

Custom scoring - daca aceasta optiune este activata, fiecare raspuns poate avea un punctaj diferit

Re-takes allowed - permite studentilor sa parcurga de mai multe ori lectia

Handling of re-takes - stabileste modul in care este calculata nota finala (facand media notelor, folosind nota maxima obtinuta)

Minimum number of questions - specifica numarul minim de intrebari care vor fi folosite pentru a calcula nota activitatii

Visible - optiune de selectare a vizibilitatii lectiei in cadrul cursului

ID number - id-ul lectiei

Group mode - modul de grupare. Aceasta setare are 3 optiuni:

  1. Fara grupuri - nu exista subgrupuri, toti fac parte din acelasi grup
  2. Grupuri separate - fiecare membru al grupului poate vedea doar membrii din grupul sau
  3. Grupuri vizibile - fiecare membru al grupului lucreaza in grupul sau dar poate vedea si celelalte grupuri

Grouping - o grupare este o colectie de grupuri dintr-un curs. Daca este selectata o grupare, studentii asignati grupurilor care fac parte din aceeasi grupare vor putea lucra impreuna.

Access restrictions - de aici pot fi adaugate restrictii de acces catre lectie pentru studenti. De exemplu sa poata accesa lectia pana la/dupa o anumita data, sau dupa ce au indeplinit anumite conditii in privinta notei, sau daca unul din campurile profilului contine/nu contine/este egal/incepe cu/se termina cu o anumita valoare sau este completat/nu este completat.

Dupa ce a fost adaugata lectia, de pe pagina de vizualizare a acesteia exista urmatoarele actiuni posibile: importul de intrebari, adaugarea unui cluster, adaugarea unei pagini de continut, adaugarea unei pagini de intrebari.

edit lesson

Un cluster este un set de pagini de intrebari ce sunt afisate aleatoriu catre studenti.

Tipuri de intrebari disponibile in cadrul lectiei:

  1. Multichoice - studentului i se da o intrebare si o lista de raspunsuri. Ordinea raspunsurilor va fi schimbata de fiecare data cand intrebarea este vizualizata de un student. Intrebarea poate avea unul sau mai multe raspunsuri corecte.
  2. Essay - cursantul poate scrie un raspuns mai lung la intrebare, acesta fiind notat manual de catre profesor
  3. Mathcing - permite setarea unei liste care trebuie asociata cu o alta lista, de regula cuvinte, poze, numebre etc. Studentii trebuie sa asocieze corect toate raspunsurile pentru a primi punctajul.
  4. Numerical - raspunsul acestui tip de intrebare este un numar. Un numar dintr-un anumit interval poate fi acceptat ca fiind un raspuns corect. Separatorul intervalului este ":". De exemplu, pentru a accepta un raspuns corect in intervalul 10 si 15 (10, 11, 12,13, 14, si 15) campul raspunsului ar trebui sa fie completat cu 10:15.
  5. Short answer - raspunsul este format dintr-un singur cuvant sau o propozitie scurta. Profesorul ar trebui sa anticipeze toate raspunsurile posibile si sa le adauge in variantele de raspuns, folosind wildcardul "*" daca este necesar.
  6. True/false - intrebare de tipul adevarat/fals


Management SCORM/AICC - adaugare/editare

Pentru a adauga un pachet SCORM activati modul de editare in pagina cursului unde doriti sa il adaugati.

turn editing on

modal add scorm

add scorm

Name - numele pachetului

Description - descrierea pachetului SCORM

Display description on course page - daca aceasta optiune este activata descrierea pachetului va fi afisata sub numele acestuia

Package file - fisierul ce contine pachetul

Auto-update frequency - permite pachetelor externe sa fie automat descarcate si actualizate

Display package - stabileste locul unde va fi afisat pachetul: in acceasi fereastra sau intr-o fereastra noua

Display activity name - afiseaza numele activitatii

Display course structure on entry page - afiseaza cuprinsul pachetului

Display attempt status - permite afisarea unui rezumat al incercarilor utilizatorilor pe pagina de Dashboard si/sau pe pagina de introducere a pachetului SCORM

Available from - data de la care este disponibil

Available to - data pana la care este disponibil

Grading method - metoda de notare:

  1. Learning objects - numarul obiectelor de invatate complete/trecute
  2. Highest grade - nota cea mai mare obtinuta in toate obiectele de invatare
  3. Average grade - media tututor scorurilor
  4. Sum grade - suma tuturor scorurilor

Maximum grade - nota maxima

Number of attempts - numarul de incercari posibile

Attempts grading - modul de notare al incercarilor: nota cea mai mare, media notelor, prima nota, ultima nota.

Force new attempt - aceasta setare ascunde checkbox-ul "Start new attempt" si previne modul de analiza

Lock after final attempt - daca aceasta optiune este activata, utilizatorul nu mai poate accesa pachetul SCORM daca numarul maxim de incercari a fost atins.

Auto-continue - daca este activata, obiectele de invatare urmatoare sunt automat deschise, altfel ar trebui sa se foloseasca butonul "Continue"

Auto-commit - permite salvarea automata a datelor SCORM in baza de date

Mastery score overrides status - statusul va fi recalculat folosind un scor de expertiza si un scor brut, orice status oferit de SCORM fiind suprascris de acest rezultat

Visible - optiune de selectare a vizibilitatii pachetului in cadrul cursului

ID number - id-ul pachetului

Group mode - modul de grupare. Aceasta setare are 3 optiuni:

  1. Fara grupuri - nu exista subgrupuri, toti fac parte din acelasi grup
  2. Grupuri separate - fiecare membru al grupului poate vedea doar membrii din grupul sau
  3. Grupuri vizibile - fiecare membru al grupului lucreaza in grupul sau dar poate vedea si celelalte grupuri

Grouping - o grupare este o colectie de grupuri dintr-un curs. Daca este selectata o grupare, studentii asignati grupurilor care fac parte din aceeasi grupare vor putea lucra impreuna.

Access restrictions - de aici pot fi adaugate restrictii de acces catre pachetul SCORM pentru studenti. De exemplu sa poata accesa pachetul pana la/dupa o anumita data, sau dupa ce au indeplinit anumite conditii in privinta notei, sau daca unul din campurile profilului contine/nu contine/este egal/incepe cu/se termina cu o anumita valoare sau este completat/nu este completat.



Management Diploma/Certificat personalizat (Custom certificate) - adaugare/editare

Pentru a adauga un certificat nou activati modul de editare in pagina cursului unde doriti sa il adaugati.

turn editing on

modal add custom certificate

add custom certificate

Name - numele certificatului

Description - descrierea certificatului

Required minutes in course - perioada minima in care studentul trebuie sa fie autentificat intr-un curs pentru a primi certificatul

Set protection - alegeti actiunile pe care doriti ca utilizatorii sa nu le poata face asupra certificatelor (printare, modificare, copiere)

Visible - optiune de selectare a vizibilitatii certificatului in cadrul cursului

ID number - id-ul certificatului

Group mode - modul de grupare. Aceasta setare are 3 optiuni:

  1. Fara grupuri - nu exista subgrupuri, toti fac parte din acelasi grup
  2. Grupuri separate - fiecare membru al grupului poate vedea doar membrii din grupul sau
  3. Grupuri vizibile - fiecare membru al grupului lucreaza in grupul sau dar poate vedea si celelalte grupuri

Grouping - o grupare este o colectie de grupuri dintr-un curs. Daca este selectata o grupare, studentii asignati grupurilor care fac parte din aceeasi grupare vor putea lucra impreuna.

Access restrictions - de aici pot fi adaugate restrictii de acces catre certificat pentru studenti. De exemplu sa poata accesa certificatul pana la/dupa o anumita data, sau dupa ce au indeplinit anumite conditii in privinta notei, sau daca unul din campurile profilului contine/nu contine/este egal/incepe cu/se termina cu o anumita valoare sau este completat/nu este completat.

Certificatul se poate customiza din meniul de administrare, Custom certificate administration -> Edit custom certificate.

menu custom certificate

edit custom certificate

De pe aceasta pagina poate fi incarcat sablonul certificatului sau pot fi adaugate elemente: imagine de fundal, chenar, numele categoriei, numele cursantului, data, nota, numele cursului etc.

Management tema implicita (Adaptable)

Setarile temei pot fi editate din meniul de administrare a siteului, Site administration -> Appearance -> Themes -> Adaptable

meniu administrare tema

Colours - de pe aceasta pagina pot fi modificate culorile principale ale temei

Fonts - de pe aceasta pagina pot fi modificate font-urile folosite de tema

Buttons - de pe aceasta pagina poate fi modificat design-ul butoanelor temei

Header - de pe aceasta pagina poate fi customizat header-ul temei: favicon, logo, formular de login, titlurile din header.

Header Menus - de pe aceasta pagina poate fi editat meniul din header

Header User - de pe aceasta pagina poate fi customizat meniul utilizatorului

Header Social - de pe aceasta pagina pot fi editate icon-urile/link-urile catre retelele sociale

Header Navbar - de aici poate fi customizata bara de navigare

Navbar Tools Menu - de aici poate fi customizat meniul de instrumente

Block Settings - de pe aceasta pagina poate fi modificat design-ul block-urilor

Block Region Builder - de aici poate fi schimbat layout-ul sectiunii de block-uri de pe pagina principala

Course Sections - de aici poate fi schimbat design-ul paginilor de curs

Marketing Blocks - de pe aceasta pagina pot fi customizate block-urile de marketing ce apar pe pagina principala

Frontpage Courses - de pe aceasta pagina pot fi configurate setarile de afisare a cursurilor pe pagina principala

Frontpage Ticker - de pe aceasta pagina pot fi schimbate setarile pentru bara de mesaje

Frontpage Slider - de aici pot fi schimbate setarile pentru slider-ul de pe prima pagina. Tot din aceasta sectiune se pot pune oricate slide-uri pe prima pagina. Acest lucru se poate face cu ajutorul optiunii 'Slider Count'.

numarul de slide-uri

Pentru fiecare slide trebuie completate anumite campuri:

Slide picture - de aici se va adauga fotografia pentru slide.

poza

Slide Link URL - de aici se va adauga link-ul la care se leaga slide-ul cand se da click.

link slide

Slider Caption - de aici pot fi adaugate alte texte, imagini, informatii pe slide.

informatii suplimentare

Alert Box - de pe aceasta pagina poate fi customizat alert box-ul ce va fi afisat in partea de sus a ecranului

Layout - de aici poate fi setat layout-ul implicit

Footer - de pe aceasta pagina se poate customiza continutul footer-ului

Mobile Settings - aceasta pagina contine setari de management al continutului pe dispozitivele mobile

Social Wall - de pe aceasta pagina se poate customiza designul formatului de curs "Social Wall"

Analytics - pagina de setari pentru Google Analytics

Custom CSS&JS - de aici poate fi adaugat cod CSS si JS custom